Archives

Kvällen igår var askul!

Igår kväll var verkligen jättekul!! Jag gick ned till en bar som jag varit på en del förut och träffade några av dem jag umgåtts med tidigare här och fler roliga personer från lite här och där i världen, bla. ett coolt hippiepar från Kalifornien. Det finns massa mysiga och coola barer här men av […]

Koh Chang

Jag ska resa med ett par tjejer till Kambodja snart och de ville mötas upp på ön Koh Chang i Thailand, så här är jag nu. Jag åkte buss, tuktuk, färga och tuktuk igen från Bangkok och det tog evigheter men pratade med intressanta människor på vägen iaf. Tjejerna blev lite försenade hit så jag […]

Bangkok

Tidigt på morgonen kom vi fram med nattåget till Bangkok från Chang Mai. Tåget var btw väldigt kul, vi hängde med massa andra backpackers, bla tre män från spanien och blivit färdiga läkare precis och visade de mest groteska och köttslamsiga könsoperationsbilderna för mig.. Ibland blir nattåget ett bisarrt partytåg där personalen dansar och det […]

Elephant Conservation Centre

Sista dagen i Chang Mai besökte vi princessan av Thailands Elephant Concervation Center, det var helt fantastiskt!! Åh bästa dagen hitills!! På centret (som är ett enormt område) rehabiliterar och vårdar de skadade och sjuka elephanter och släpper ut dem i djungeln igen. Många elefanter trampar på landminor på gränsen till Burma tex. De forskar […]

Cooking class & Lady Boy Show

Hejhej! Jag är på tåget till Bangkok nu så tänkte skriva lite om Chiang Mai där jag precis varit, i norra Thailand. Första dagen gick vi på en thaimatlagningskurs där vi lärde oss laga 4 thailändska rätter hemma hos en tant. Vi gick runt på marknaden och köpte ingredienser och sen lagade vi mat på […]

Guidens minibilder på oss

Mekongfloden

Jag är lite stressad just nu så här kommer en snabb och osammanhängande beskrivning av mina senaste dagar! Från Luang Prabang i Laos fortsatte vår färd via båt på Mekong floden. Jag har inte haft täckning på typ 2 dagar nu, Mekongfloden går genom bergen i ingenstans och folket som bor här är extremt enkla […]

Luang Prabang!

Efter Viang Vieng åkte vi buss i 8h högt i bergen till Luang Prabang! Luang Prabang är mest känd för sina vattenfall som vi åkte tuk tuk till och badade och hoppade i! Vid vattenfallen fanns också ett minibjörnreservat för sun and moon bears, då dessa är utrotningshotade pga att folk använder dem för fasansfulla […]

Älskade Laos

Åh Laos är så himla coolt!! 60% av befolkningen är bönder (de flesta risbönder) så landet är otroligt simpelt och inte allt moderniserat eller västerländskt! Mat överallt, helt fantastisk natur och alldeles egen kultur, jag älskar det!

Vang Vieng!

Vang Vieng var så jävla fett!

Vang Vieng är min nya favoritplats på resan, gud!! Laos är så sjukt, fantastiskt storslaget och vackert med höga, dramatiska berg med djungel och fält. Gårdagen började med tuk tuk upp i bergen, där vi åkte uppblåsbar munk i grottor i en halvtimme, vi flöt stundvis runt i de trånga grottorna i totalt mörker hållandes […]

Gruppen!

Vi kom fram i Laos igår efter en timmes flyg från Hanoi. På kvällen gick vi och åt middag, sjukt gott!! Sen promenerade vi mest runt stan och gick sedan till hotellet och körde drinkspel. Idag har vi gått runt och kollat på olika tempel, det är kattungar överallt här och jag har sett både […]

Framme i Vientiane, Laos!

Två dagar i Hanoi

I eftermiddag tar vi flyget till huvudstaden av Laos, Vientiane! Vi har nu spenderat två dagar i Vietnams huvudstad, Hanoi, och de har varit de bästa hitills tycker jag! Jag har kommit alla i gruppen närmare och det har varit skitkul. Första dagen besökte vi en Water Puppet Show, som är typiskt för Hanoi, senare […]

Utgång i Hoi An!

När vi var i Hoi An gick vi ut en kväll till en kommunistbar! Tidigare drack vi öl på en båt i floden, sen gick vi och åt middag och sen glass. Man kan köpa hinkar med drinkar på barerna här, så blir man kalasfull! Vi sjöng massa och bestämde oss för att gå till […]