Archives

C H R I S T M A S

En mysig liten jul blev det! Min familj, mormor och mammas farbror. Vi åt julgrötslunch, kollade Kalle Anka och drack glögg och åt julbord på kvällen. Sen blev det presentöppning och massa julgodis och kakor. På juldagen gick vi på juldagsmässan på förmiddagen sen sov, läste jag och bakade cheesecake resten av dagen. På kvällen […]

Julemys

Idag har jag handlat julmat med mamma och pappa i stan, handlat klart alla julklappar, slagit in presenter och klätt granen och haft glöggmys med familjen på kvällen. Var hemma hos min mormor med min bror och åt lutfisk också. Min hund Emma som höll på att dö i somras och som varit en apatisk […]

Über ausgang

Idag mår jag som jag förtjänar.. Mår seriöst ovanligt brutalt illa. Det var sjukt roligt igår!! Yanjaas restaurang Kin Maru var sjukt fin och mysig. Sushin var helt underbar med massa olika fisksorter, mangosushi, mangorullar, bläckfisk, galet najs! Var sinnesjukt mätt när vi gick därifrån. Sen mötte vi upp Yanjaas pojkväns vänner på en bar […]

Ut!

Ikväll ska jag ut med Yanjaa och hennes pojkvän och hans vänner plus Andris. Vi ska först äta på Yanjaas mammas nyöppnade restaurang Kin-Maru. Andris säger att det är jättefint och sjukt najs mat och jag har inte varit där än så jag är astaggad! Sen ska vi föra nånstans och sen dra till nattklubben […]

Stockholm!

Nu har jag jullov och är hemma i Stockholm igen! Jag hade basgrupp på universitetet i eftermiddags och sen tog jag tåget till Stockholm. Har handlat lite julklappar på NK också i ett par timmar. Ikväll ska jag träffa min älskling, vi ska se The Hobbit på bio! På Rigoletto salong 1, bästa! Är sjukt […]

Örebronytt

Det har varit en väldigt kaotisk och omtumlande vecka här i Örebro. Mer än så kan jag inte säga förutom att jag hoppas att allting löser sig. Andris har varit en riktig ängel på att trösta och stå ut med mig. Känner mig helt slut och väldigt ångerfull.. Förra veckan så fick vi antagningsbeskeden för […]

Nobel del 2 – Nobel Night Cap

Från Sällskapet tog vi taxi till Nobel Night Cap som är den officiella efterfesten för Nobel. Den planeras i 15 månader i förväg för att bli den mest fantastiska och oförglömliga festen någonsin, som en magisk fantasivärld. Och det var det verkligen. Vi var där till kl. 5 på morgonen och man ville seriöst aldrig gå hem. […]

Nobel del 1 – Nobelprisutdelningen och Sällskapet

Trots att detta var en av de bästa kvällarna i mitt så har jag inte orkat blogga om det. Det var så häftigt, händelserikt och fantastiskt att jag inte riktigt orkar eller kommer kunna beskriva hur underbar det var. Kvällen började utanför PUB där jag mötte upp resten av forskarskolan från i somras. Det var jättekul […]

Yasuragi Spa

I födelsedagspresent av min pojkvän fick jag övernattning på Yasuragi Spa i Hasseludden. Det var helt  underbart! Så sjukt fin och avslappnande miljö, Japanskt och hur mysigt som helst. Vi drack vin och badade i varma utebad och pooler, gick på fiskpedikyr (fiskarna är jättesöta, känns som att de pussar ens fötter), och åt en […]

Tentafest @ Nymble

Rolig kväll!! Dansade, lite för mycket alkohol, brandlarmet gick två gånger så hela Nymble blev evakuerat två gånger vilket resulterade i lite roligt kaos och väldigt mycket gruppkramande! Brandbilar överallt. Har aldrig sett så många KTH killar och nördar på samma kväll haha! Fotograferna var jätteroliga och tog tusen bilder på oss, men av nån […]

Nobel!

Woho nu är dagen här! Kom precis hem från frisören och fixade en uppsättning, hatar att gå till frisörer och blir alltid missnöjd, men det blev ok.. Kanske.. njea. Blä. Klockan tre tar mamma, pappa och jag taxin till Konserthuset där prisutdelningen är. Sen åker de vidare till middagen i Blå Hallen och jag möter […]

Söndag

Det känns helt bisarrt att vara ledig den här helgen!! På de flesta universitet så har man ledigt ett tag efter tentan men inte i Örebro inte.. Vi börjar med Nutrition/metabolism/eliminering (magtarmsystemet och typ hela kemi B med citronsyracykeln, glykolysen, kemisk jämvikt och allt det där groteskt vidriga) på måndag redan. Men helgen är jag […]

Födelsedag nr.2

Igår firade jag födelsedag med familjen! Vi lagade en jättestor middag och bjöd över mormor, min bror och hans flickvän och så min älskling. Åt tre rätters i hur många timmar som helst, öppnade presenter och hade mysigt. Min brors flickvän Linnea bakade en tårta som var hur fin som helst! Av familjen fick jag […]

Helvete vad vacker jorden är

Nobel, födelsedag, kärlek

Direkt efter tentan igår så fick vi kasta oss i bilen och köra från Örebro till Karolinska Institutet i Stockholm. Där fick jag vara med och lyssna på årets två Nobelpristagare i medicin hålla sina nobelföreläsningar. Det var sjukt inspirerande och häftigt! Det var bara en liten föreläsningssal och vi satt på tredje raden vilket […]